Pierwszy rzut oka na Portugalię



Hej!

Po króciutkiej, zaledwie dwumiesięcznej przerwie wracam do pisania. Myślałam nawet o usunięciu bloga, ale stwierdziłam, że spróbuję jeszcze powalczyć z moją prokrastynacją i zostawić ślad po sobie w internecie. No bo kto nie chciałby czytać o podróżach jakiegoś randoma z internetu, nie?

Powód mojego milczenia był prozaiczny. W Niemczech miałam w styczniu do zaliczenia jedenaście przedmiotów, a wykładowcy tam nie przejmują się, czy mają do czynienia ze zwykłym studentem, czy tym z wymiany. Ponieważ musiałam wszystko pozaliczać do końca stycznia, podczas gdy normalnie sesja tam zaczyna się koło 10. lutego i trwa miesiąc, zrobiło się nagle pracowicie.



A co z lutym? W lutym przeprowadziłam się do Portugalii, by zacząć kolejną wymianę. Piątego wylądowałam w Lizbonie, wieczorem dotarłam do Coimbry, a szóstego już zaczynałam zajęcia. Zaaklimatyzowanie się tutaj zajęło mi trochę czasu, chwilami było ciężko. Teraz jednak wracam na, mam nadzieję, dobre. W ciągu kilku następnych miesięcy postaram się rozruszać trochę ten blog i załatwić jakiś przyzwoity szablon, który się nie rozjeżdża.


Coimbra to nieduże miasto w centralnej Portugalii. Ma najstarszy uniwersytet w kraju i jest wypchane studentami po brzegi. Rozciąga się na kilku wzgórzach, a transport publiczny jest tak koszmarny, że nikt na niego nie liczy. Wszędzie chodzi się pieszo, do góry, w dół, do góry, w dół, darmowa siłownia. Z moich pierwszych wrażeń - pogoda tutaj to istny rollercoaster. Temperatura waha się od dziesięciu do dwudziestu paru stopni, a słońce przeplata się z deszczem. Niczego nie można być pewnym. Mimo wszystko przyjemnie jest grzać się w cieple ze świadomością, że na Mazurach jest teraz cztery stopnie na plusie ;)



W ramach planów około blogowych - najbliższych kilka postów będzie jeszcze o Niemczech, przeplatanych z Portugalią. Zacznę od podsumowania poprzedniego semestru. Do zobaczenia!

54 komentarze:

  1. bardzo fajne zdjęcia ,czekam na następne posty! obserwuje twojego bloga i pozdrawiam ❤
    http://riwlawn.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne widoki! Czekam na więcej!

    OdpowiedzUsuń
  3. Super, wspaniale, że masz taką okazję , czekamy na duzo relacji ☺

    OdpowiedzUsuń
  4. Nice post, cool photos, this place looks beautiful
    best

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo chętnie dołączam do obserwatorów i zostanę tutaj na dłużej, uwielbiam czytać o podróżach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Powodzenia w nowym miejscu! :) I nie rezygnuj z bloga, no chyba, ze jego prowadzenie nie sprawia Ci juz frajdy... Wtedy to zupelnie inna sprawa! Ja jednak chetnie przeczytalabym o Twoim zyciu w Portugalii ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ❤ Rezygnować nie mam zamiaru póki co :)

      Usuń
  7. Odpowiedzi
    1. O Lizbonie napiszę niedługo posta z moimi wrażeniami :)

      Usuń
  8. Och, chciałabym kiedyś zwiedzić Portugalię ;) Zdjęcia nieziemskie :D

    OdpowiedzUsuń
  9. Życie na pełnych obrotach :) Taka tematyka bloga dla mnie jest dość obca, także zostawiam obserwację i zapraszam do siebie jeśli chcesz ze mną zostać na dłużej. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zazdroszczę takich wymian, poznasz tyle świata, ludzi, obyczaje .. zostaje tu na dłużej, żeby czytać o wszystkim co się dzieje! Może kiedyś sama będę miała okazje pozwiedzać miejsca, o których napiszesz ☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Mam nadzieję, że spełnisz marzenia ❤

      Usuń
  11. Portugalia jest przepiękna.. mówię to ja psychofanka słonecznej Italii. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Włochy są piękne na równi z Portugalią ❤

      Usuń
  12. piękne zdjęcia :) obserwuje i pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Bardzo ładne zdjęcia i fajne widoki. Będę do Ciebie zaglądać :-) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. ojejuuuu jak ja bym chciała tam mieszkać:D kurcze to moje marzenie:) będę czytać z zapartym tchem może Twe rady mi się przydadzą :) obserwuję z miłą chęcią i zapraszam serdecznie do siebie;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Lovely post!
    I`m following ur blog with a great pleasure via GFC
    Please join me
    Sunny Eri: beauty experience

    OdpowiedzUsuń
  16. Nigdy nie byłam w Portugalii, ale bardzo ładne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Powodzenia w Portugalii! Ciekawa jestem Twoich wrażeń zarówno z niej jak i z Niemiec;)

    OdpowiedzUsuń
  18. Blog o podróżach! Już go kocham :D
    Pozdrawiam i obserwuję.

    OdpowiedzUsuń
  19. Marzy mi się wyjazd do Portugalii.

    OdpowiedzUsuń
  20. Bardzo lubię Portugalię, więc fajnie popatrzeć na zdjęcia stamtąd :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Marzy mi się Portugalia na jakiś krótki, chociaż weekendowy wypad <3

    OdpowiedzUsuń
  22. Warto, na pewno Ci się spodoba :)

    OdpowiedzUsuń

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

zBLOGowani.pl